GENERELLE OPLYSNINGER

Vestergaard Products / Emaljehuset

Bransagervej 4

DK-9490 Pandrup

E-mail: info@emaljehuset.dk

Telefon: 30 14 01 16

 

CVR. nr. 34316457

 

BETALING

På emaljehuset.dk kan du betale med Dankort, Visa, Mastercard, American Express, Discover Network, MobilePay og med Swipp. Du kan også betale med ViaBill.

 

LEVERING

Du kan vælge forskellige leveringsformer:

  • Post Danmark med omdeling
  • Post Danmark uden omdeling
  • Post Danmark Vælg Selv udleveringssted
  • Afhent selv hos Vestergaard Products

Forventet leveringstid for varer på lager er 1-3 hverdage.

Ordrer på bestillingsvarer (design selv) vil som udgangspunkt have en længere leveringstid. Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet, så bestiller du både en vare på lager og en bestillingsvarer, sendes de først, når bestillingsvaren er produceret og klar.

Emaljehuset bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer kun i Danmark, Sverige og Norge.

 

FORTRYDELSESRET

LAGERFØRTE STANDARDVARER

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du køber lagerførte varer (standardvarer) hos os.

Fortrydelsesfristen for lagerførte standardvarer, som vi har på lager, udløber 14 dage efter den dag, hvor du modtager:

  • din vare
  • den sidste vare, hvis din bestilling består af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men som leveres enkeltvis
  • det sidste parti eller den sidste del, hvis din bestilling består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelsen meddele os om, at du ønsker at fortryde dit køb. Det kan du gøre på en af disse måder:

  • skrive til info@emaljehuset.dk
  • ringe på 3014 0116
  • benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med varen retur.

 

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at meddele os det tydeligt som angivet ovenfor.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Hus- og/eller navneskilte specificeret med dit eget personlige præg (typisk navn og/eller husnummer).

DESIGN-SELV BESTILLINGSVARER

Bestiller du et design-selv-skilt, hvor du selv tilvælger numre og bogstaver (husnummer og navne på skiltet), har du ikke samme fortrydelsesret, da der her er tale om levering af en vare, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg (jf. Forbrugeraftalelovens §8, stk. 2, nr. 3). I tilfælde af, at du fortryder et køb af et design-selv-skilt, beder vi dig kontakte os med begrundelse for fortrydelsen, og vi vil vurdere hver enkelt sag for sig.

 

RETURNERING

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du betaler selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, da du bærer risikoen for varen, indtil den er leveret tilbage til os.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur. Dette beløb afhænger af varens handelsmæssige værdi og stand.

 

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb retur, du har betalt til os. Hvis varen er forringet, og det skyldes noget, du hæfter for, fratrækkes forringelsen beløbet, du får tilbage. Hvis du leverer en købt vare retur, fordi du fortryder, betaler du selv udgifterne for at returnere den.

Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om, at du har fortrudt handelen. Vi betaler tilbage med samme betalingsmiddel, som du benyttede, da du købte varen, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for, at du har returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes tilbage til:

 

Vestergaard Products / Emaljehuset

Bransagervej 4

DK-9490 Pandrup

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du også udfylder vores standardfortrydelsesformulering, som du finder nedenfor.

 

REKLAMATIONSRET

Købelovens regler for mangler finder anvendelse på køb af varer hos os.

Når du handler på emaljehuset.dk, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, hvis den har en mangel. Hvilken måde vi opfylder vores forpligtelser ved mangler, afhænger af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået, fordi du har brugt varen forkert eller har voldt skade på den.

 

HVOR HURTIGT SKAL JEG REKLAMERE?

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid”, efter du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, du har opdaget manglen, vil reklamationen altid være rettidig.

 

VI REFUNDERER RIMELIGE FRAGTOMKOSTNINGER

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

 

DEFEKT VARE SENDES RETUR TIL:

Vestergaard Products / Emaljehuset

Bransagervej 4

DK-9490 Pandrup

 

Når du sender varen til os, har vi brug for en så detaljeret beskrivelse som muligt af, hvad problemet/defekten er.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan betale dine fragtomkostninger tilbage til dig.

 

LIVSTIDSGARANTI

Alle emaljeskilte købt hos emaljehuset.dk (bortset fra skilte med hvide kanter) er dækket af en livstidsgaranti. I det sjældne tilfælde, hvor dit produkt skulle få en mangel på grund af fejlagtig produktion, er du berettiget til gratis erstatning i form af et tilsvarende produkt.

Denne garanti har KUN til hensigt at beskytte dig som køber fra tab, hvis et skilt leveret af emaljehuset.dk er fejlbehæftet på grund af fejlagtig produktion.

 

Livstidsgarantien er ikke en forsikring, som dækker alle fejl og mangler. Eksempler på tilfælde, som er dækket af livstidsgarantien:

  • kvalitetsforringelse på grund af falmethed, brud, afskalling eller tab af blankhed, farve eller proportioner og korrosion på forsiden af skiltet (ikke korrosion på bagsiden eller kanterne af skiltet).

Eksempler på mangler, som ikke er dækket af livstidsgarantien:

  • tyveri, hård behandling og hærværk (metalskævheder forårsaget af dette), fejlagtig montage (skader ved monteringshuller betragtes som bevis for dette) og/eller korrosion på bagsiden eller kanterne af et skilt.

Ofte vil et nærbillede være tilstrækkeligt for at dokumentere defekten, men vi kan kræve, at du returnerer skiltet til os. Vi refunderer dine fragtomkostninger i tilfælde af, at vi har brug for det skilt, du reklamerer over.

 

For at høre nærmere om, hvordan du reklamerer, kontakt os på e-mail: info@emaljehuset.dk.

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du henvende dig til vores kundeservice på telefon 30 14 01 16 (mandag-fredag 8-17) eller på e-mail: info@emaljehuset.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du klage til Center for Klageløsning, hvis betingelserne for at klage er opfyldt på følgende adresse:

 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Center for Klageløsning

Carl Jacobsens Vej 35

DK-2500 Valby

 

E-mail: cfk@kfst.dk

 

EU-Kommissionens online klageportal kan du også anvende, hvis du vil klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger og bor i et andet EU-land. Du klager her: http://ec.europa.eu/odr.

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse info@emaljehuset.dk.

 

FORBEHOLD OG ANSVARSFRASKRIVELSE

Emaljehuset.dk tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra vores underleverandører.

 

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

(Du skal kun udfylde denne formular og returnere varen, hvis du fortryder dit køb)

 

Til:

Vestergaard Products / Emaljehuset

Bransagervej 4

DK-9490 Pandrup

Jeg/vi meddeler, at jeg/vi ønsker at fortryde min/vores købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

Bestilt den ______/modtaget den _____.

Navn:

Vej og husnr., postnr. og by:

Min underskrift (købers underskrifter) (hvis formularens indhold printes og sendes på papir)

_______________

Dato:

Senest opdateret 20/11/2020

closeDin kurv

Opret ny konto

Har du allerede en konto?
Log ind i stedet Eller Nulstil din kode